Sportmassage

Een sportmassage is een behandeling, die wordt gegeven om de spieren te prikkelen, de doorbloeding in de spieren te verbeteren en afvalstoffen uit spieren te verwijderen.

Een sportmassage kan zowel stimulerend, als ontspannend werken en is de manier om voor en na een inspanning het herstel van de spieren te bevorderen.

Hoe werkt sportmassage?

Door de massage gaan haarvaten in de huid en spieren verder open staan, waardoor er een duidelijk toename van de doorbloeding optreedt. Hierdoor zullen gevormde afvalstoffen in spieren beter afgevoerd worden en wordt
spierpijn voorkomen. De spanning in spieren wordt door de massage positief beïnvloed.

Na het sporten of na een langdurige of repeternde beweging (ook lang stilzitten in een bepaalde houding) zal een herstelmassage de afvoer van afvalstoffen uit de spieren bevorderen en dit zal spierpijn voorkomen. Het lichaam zal sneller hersteld zijn en een volgende belasting beter aankunnen.

Wanneer wordt sportmassage gegeven?

Sportmassage wordt toegepast bij vermoeide, stijve en/of pijnlijke spieren, voor een te leveren inspanning, om zo goed mogelijk te presteren of als ‘onderhoudsbeurd’ om alle opgebouwde afvalstoffen uit spieren te verwijderen.

Door bijvoorbeeld veel zitten en/of werken in dezelfde houding, kunnen spierklachten ontstaan. Deze klachten zitten meestal in de nek, rug en schouders. Ook door stress kunnen klachten ontstaan. Door een massage ontspannen de spieren, hetgeen verlichtend werkt en verder leed wordt voorkomen. U kunt weer ontspannen aan het werk.

Door uw spieren preventief te laten masseren,vermindert de kans op blessures. Voor het losmaken van de spieren is 1x per 2 weken voldoende.

Voor wie is een sportmassage geschikt?

Voor iedereen die ontspannen en vrij door wil blijven gaan met hun dagelijks leven. Of u nu een topsporter bent, veel op kantoor of in de auto in dezelfde houding zit of ‘gewoon’ behoefte heeft aan een ontspannen en gezond lichaam. Bijna alle mensen hebben baat bij een welverdiende sportmassage.

Wanneer is een sportmassage NIET geschikt (contra-indicaties)

Een sportmassage wordt alleen uitgevoerd op een gezond lichaam. Het doel van de massage is altijd om het lichaam gezonder en ‘beter’ te krijgen.

Wij geven geen sportmassage bij:

• Een spierscheuring
  • Een ontsteking
  • Een wond van de huid
  • Koorts
  • Extreme vermoeidheid
  • Agemene infectieziekten
  • Bepaalde vaataandoeningen
  • Huidaandoeningen

Gun uzelf een moment voor persoonlijke aandacht van uw lichaam, zodat u ten alle tijden gezond door kunt blijven gaan!

Netgemak Internetbureau